BKM'den yeni kampanya
"Nakitsiz Türkiye" hedefi koyan Bankalararası Kart Merkezi(BKM) alışverişlerde nakit yerine banka kartı kullanımını yaygınlaştırma amacı doğrultusunda, 2023 yılına kadar, tam 12 yıl boyunca sürecek Türkiye'nin en uzun soluklu kampanyasını başlattığını açıkladı.
cumhuriyet.com.tr"Nakitsiz Türkiye" hedefi koyan Bankalararası Kart Merkezi(BKM) alışverişlerde nakit yerine banka kartı kullanımını yaygınlaştırma amacı doğrultusunda, 2023 yılına kadar, tam 12 yıl boyunca sürecek Türkiye'nin en uzun soluklu kampanyasını başlattığını açıkladı.
Ağırlıkla dijital platformlarda ve sosyal medyada yürütülecek kampanyanın sembolü olarak Osmanlıca aynı zamanda nakit anlamına geldiği belirtilen Keklik motifini seçen BKM zincirin ilk halkası olan yeni kampanyasında "Bay Bay Nakit" sloganını benimsedi.
Ağırlıkla dijital platformlarda sosyal paylaşım siteleri ve internet ortamında yürütülecek ve zaman içinde yeni mecralara da yaygınlaştırılacak kampanyada Bankalararası Kart Merkezi "Bay Bay Nakit" sloganıyla, günlük hayatta nakit para kullanmanın çalınma, kaybolma, bozuk para taşıma, gibi risk ve dezavantajlarından yola çıkarak, alışverişlerde banka kartının modern ve nakite karşı avantajlı olduğunu tekrar gündeme getirmeyi amaçlıyor.
Yeni kampanyayı duyurmak üzere bir basın toplantısı düzenleyen BKM Genel Müdürü Sertaç Özinal, nakitsiz ve kayıtlı bir ekonomiye doğru süreçte şimdiye kadar yürütülen çalışmaların önemli bir ivme kazandığını belirterek, her yıl kartlı alışverişlerin toplam tüketim harcamaları içindeki payının yükseldiğini söyledi. Özinal, "Türkiye'de 2004 yılında kredi kartı ve banka kartı harcamalarının toplam tüketici harcamaları içindeki payı yüzde 12'ler düzeyindeydi. Mayıs 2001 itibariyle bu rakam yüzde 37-38'lere kadar geldi. Avrupa ülkeleri ile kıyaslandığında bu rakam önemli bir gelişmeyi ifade ediyor. Avrupa'da en yüksek oran yüzde 42 ile İngiltere'de. Kartlı alışverişlerin yüzde 100'e ulaşması tabi ki nakitsiz toplum hedefi için gerekli. Ancak bu oranın yükselmesi kayıtlı ekonomi hedefi için de ayrı bir önem taşıyor" dedi.
Bankalararası Kart Merkezi Genel Müdürü Sertaç Özinal, banka kartı kampanyaları ile kartlı ödeme sistemleri sektörünün kart kullanıcıları tarafından daha yakından tanınmasını ve banka kartlarının tüm alışverişlerde kullanımının artmasını hedeflediklerini vurguladı. Sertaç Özinal konuşmasında, bugüne kadar sürdürdükleri bilinçlendirme kampanyaları sonucu, alışverişlerde banka kartı kullanım oranında, yıllık yüzde 65'lik bir artış sağladıklarının da altını çizdi.
Özinal kampanya ile bugüne kadar yakalanan bilinç seviyesinin daha da artırılması ve alışverişlerde nakit yerine banka kartı kullanımının yaygınlaştırılması hedefine odaklandıklarını belirterek, geçen dönemde,Okan Bayülgen'in Kleopatra, James Bond ve Napolyon tiplemelerinin yer aldığı kampanyaları kullandıklarını BKM'nin yeni banka kartı kampanyasında, bu kez hepsinden farklı, sıra dışı bir karakter olan "Keklik" motifini tercih ettiklerini söyledi. Okan Bayülgen'le gerçekleştirdikleri kampanyada büyük bir ivme kazandıklarını söyleyen Özinal, halen banka kartını sadece maaş çekimlerinde kullanan ve onunla alışveriş de yapmayı aklına getirmeyen çok kart sahibinin olduğunu ifade etti.
Baybay nakit.com
Kampanyayı yürüten UltraRPM'nin yöneticisi Faruk Kaptan ise, Osmanlıca'da nakit kelimesinin anlamlarından biri olan "keklik'in" BKM'nin yeni banka kartı kampanyasında huysuz, başına buyruk, geçimsiz karakterin "Nakit"e dönüştüğünü belirterek "Keklik, yani "Nakit" banka kartının, onu tahtından etmesinden kaynaklanan memnuniyetsizliğini açıkça belli ederek, her fırsatta banka kartı kullanan insanlara, çeşitli tuzaklar kurmaya başlıyor" dedi.
Faruk Kaptan,kampanyanın mecraları hakkında bilgi verirken de "Dijital platformlarda sosyal mecraların etkin olarak kullanılacağı kampanyanın merkezinde www.baybaynakit.com isimli özel bir web sitesi var. Siteyi ziyaret edenler farklı mekanlarda farklı deneyimler yaşayacaklar. Nakit hikayeleri için hazırlanan filmleri izleyebilecek, Baybaynakit'in Facebook ve Twitter'daki sayfalarına giderek "nakde veda" hareketinin yakın birer takipçisi olabilecekler. İnteraktif olarak kampanyaya katılabilecekler" dedi. Kaptan, kampanya boyunca, "Boşuna Nakit Taşıma, Banka Kartınla Hesabın Hep Yanında", "Nakit Çekmekle Vakit Kaybetme, Yap Alışverişini Banka Kartınla", "Çalınan Kaybolan Nakit Geri Gelmez. Banka Kartın Şifrelidir Kartın Kaybolmaz" sloganlarının kullanılacağını söyledi.