Bitmeyen proje

37 yıldır 23 hükümet eskiten Ankara-İstanbul demiryoluna 1.5 milyon TL ödenek ayrıldı.

cumhuriyet.com.tr

37 yıldır tamamlanamayan, bu süre içerisinde de 6 cumhurbaşkanı, 23 hükümet, 10 başbakan ve projeden sorumlu 26 bakan eskiten Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu Projesi 2013 yılı yatırım programına alınarak 1 milyon 500 bin lira ödenek ayrıldı. KESK’e bağlı Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yavuz Demirkol, her yıl “kâğıt üzerinde” ödenek ayrıldığını, ancak hiçbir çalışma yapılmadığını söyledi.

Ankara-İstanbul demiryolu hattını 160 km. kısaltacak olan “Sürat Demiryolu Projesi” içerisinde yaklaşık 10 km. uzunluğunda Ayaş Tüneli de bulunuyor. 8 km’si tamamlanan tünel bitirilemedi. BTS Genel Başkanı Demirkol, Ayaş Tüneli’nin de içerisinde yer aldığı Sincan - Çayırhan arasındaki 85 km’lik kısımda yapılan çalışmalara yaklaşık 1 milyar dolar para harcanmasına karşın projenin kaderine terk edildiğini vurguladı. Demirkol, Ankara- İstanbul arasını sadece 43 km. kısaltacak olan başka bir güzergâh üzerinde Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi’nin başlatıldığına dikkat çekti. Demirkol, “Ankara-İstanbul arası mevcut hat 576 km. Ankara-İstanbul Sürat Demiryolu (Ayaş üzerinden) yapılmış olsaydı 416 km. olacaktı. (Mevcut hat 160 km. kısalacaktı). Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi bittiğinde ise Ankara-İstanbul arası 533 km. olacak. (Mevcut hattan 43 km. kısa)” dedi.

Demirkol, Artık hiçbir çalışma yapılmamasına karşın projenin halen yatırım programı içerisinde yer aldığını ve ödenek ayrıldığını belirten Demirkol, “Projeyi tasfiye edemiyorlar. Çünkü bu durumda yüklenici firmanın, müteahhitlerin dava açma hakkı doğuyor. Her yıl ödenek veriyorlar. Yeterli ödenek olmadığı için de çalışma yapılmıyor. ‘Kâğıt üzerinde’ verilen ödeneklerle proje sürüncemede bırakılıyor” dedi.