Bir İtalyan rüyası: Türk demiryolları
Dünyanın önde gelen tren üreticilerinden İtalyan Finmeccanica, yatırım yapmak için gözlerini Türkiye'ye çevirdi. Ansaldo İş Geliştirme Müdürü Arcangelo Fornelli, Türkiye'yi ilgiyle izlediklerini belirterek, "Gecemiz gündüzümüz Türkiye oldu. Öyle ki rüyamızda bile görüyoruz" dedi.
cumhuriyet.com.trTCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, İtalya'da çeşitli temaslarda bulundu. İtalya'nın savunma sanayi ve ulaştırma alanlarındaki uluslar arası firması Finmeccanica'nın ulaştırma yatırımlarını üstlenen Ansaldo'da da çeşitli incelemelerde bulunan Karaman, Ansaldo'nun Floransa'daki vagon fabrikasını ziyaret etti.
Fabrikada Ansaldo'nun yatırımları konusunda brifing veren Ansaldo İş Geliştirme Müdürü Arcangelo Fornelli, Finmeccanica'nın Türkiye ile Atak helikopterleri projesinde de ortak çalıştığını hatırlatarak, ayrıca Türkiye'de sahil güvenlik projesi ürettiklerini dile getirdi.
"Krize rağmen büyüme hedeflerini değiştirmedik"
Finmeccanica'nın yıllık cirosunun 2007'de 13 milyar 429 bin Avro olduğunu ifade eden Fornelli, şöyle devam etti: "2008'de de bu başarımızı koruyacağız. Yılsonu ciromuzun 16 milyar euroya ulaşmasını bekliyoruz. 16 bini aşkın personel sayımızı da 17 bine çıkaracağız. Krize rağmen büyüme hedeflerini değiştirmedik. 2009'da da büyümeye devam edeceğiz. Biz reel üretim yapıyoruz. Finansmana dayalı değiliz. Savunma, ulaştırma ve enerji ürünlerine durgunluk yok. Üretimde eksik yok az da olsa artış var. Siparişlerde iptal ya da talepte erteleme yok."
"Ankara, Kayseri ve Samsun metro vagonlarını ürettik"
Tren hatlarının güvenliğinde büyük önemi bulunan sinyalizasyon işlerini Ansaldo STS'nin, vagon üretimini de Ansaldo Breda'nın yürüttüğünü kaydeden Fornelli, dördü İtalya, biri ABD'de olmak üzere olmak üzere beş fabrikaları bulunduğunu söyledi. Fornelli, şirketin Türkiye'de de Ankara, Kayseri ve Samsun'daki metro vagonlarını ürettiğini ve Avrupa'nın büyük bölümüne vagon sattığını dile getirdi.
Ürettikleri hızlı trenin saatte 300 kilometre hıza ulaştığını belirten Fornelli, uçak şirketlerine "meydan okuduklarını" kaydetti. Fornelli, "Uçak şirketlerini tamamen ortadan kaldırmak istemiyoruz. O yüzden hızı 300 kilometre ile sınırladık" dedi.
"Türkiye'deki gelişmeleri yakından takip ediyoruz"
Bir gazetecinin Türkiye'ye tren fabrikası açmayı planlayıp planlamadıklarını sorması üzerine Fornelli, Türkiye'deki gelişmeleri yakından izlediklerini belirtti. Fornelli, "Gecemiz gündüzümüz Türkiye oldu. Öyle ki rüyamızda bile görüyoruz. Türkiye'ye çok büyük sevgi ile bakıyoruz. Hızlı tren ve metro projeleri çok hızlı gelişiyor. Türkiye'ye büyük ilgi ile bakıyoruz. Türkiye sanayisi ile omuz omuza çalışabiliriz. TCDD'nin lokomotif olan TÜLOMSAŞ ile çalışabiliriz. Türkiye'deki yeni raylı sistem projelerinde de yer almak isteriz" diye konuştu.
"İtalya ile deneyimler paylaşılacak"
Öte yandan TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, İtalya Devlet Demiryolları Genel Müdürü Mauro Moretti ile bir işbirliği protokolü imzaladı. Protokolle ilgili bilgi veren Karaman, "Artık iki ülkenin tren idaresi attıkları her türlü adımı karşı tarafa bildirecek. Sanayi de bundan yararlanacak. Ray üreticisi, o ülkede ne olup bittiğini bilecek. İşletim, altyapı, personel eğitimi ve bakım gibi konularda bilgimizi birbirimize aktaracağız. Ülkeler, fizibilite konusunda da birbirine destek olacak" dedi.