Batı dünyasının Tophane ilgisi sürüyor

Fransız Le Figaro gazetesi, sanat galerilerinin saldırıldığı Tophane'de yaşananları "Hoşgörüsüzlük" olarak nitelediği haberinde "Bu şiddet patlaması, liberaller ile muhafazakarlar, 'geleneksel' veya 'modern' yaşam tarzı taraftarları arasında bölünmüş olan Türk toplumundaki çatlak çizgilere vurgu yapıyor" yorumunu yaptı.

cumhuriyet.com.tr

Batı medyası, İstanbul'un Tophane semtinde sanat galerilerine yönelik saldırıyla ilgilenmeyi sürdürüyor. Fransız Le Figaro gazetesi, Tophane'de yaşayanları "Hoşgörüsüzlük" olarak nitelediği haberinde "Bu şiddet patlaması, liberaller ile muhafazakarlar, 'geleneksel' veya 'modern' yaşam tarzı taraftarları arasında bölünmüş olan Türk toplumundaki çatlak çizgilere vurgu yapıyor" ifadelerini kullandı.

Fransa'nın önde gelen gazetelerinden Le Figaro, Türkiye muhabiri Laure Marchand imzasıyla yayımladığı haberde Tophane'de gerçekleştirilen saldırıyı "hoşgörüsüzlük" olarak niteledi. Tophane'de dört galeriye "muhafazakar İslamcı çevrelere yakınlığından kuşkulanan, kimliği belirsiz kişilerce" saldırıldığını kaydeden gazete, olayın 2010 Avrupa kültür başkenti olan İstanbul için hiç de iyi bir propaganda olmadığını belirtti. Saldırıya ilişkin ayrıntılı bilginin de verildiği haberde şu yorumu da yapıldı:
"Bu şiddet patlaması, liberaller ile muhafazakarlar, 'geleneksel' veya 'modern' yaşam tarzı tarftarları arasında bölünmüş olan Türk toplumundaki çatlak çizgilere vurgu yapıyor ve 'İslam' açısından uygun bir davranış tarzının benimsenmesine yönelik baskılar anlamına gelen 'mahalle baskısı'nın artmasına ilişkin tartışmaları besliyor."
 

Türkiye'nin "Paradoksu"

Le Figaro, Tophane sokaklarında çarşaflı ile "dizayn kıyafetler" giyen kadınların birbiri ile karşılaştığına, gayri menkul fiyatlarının fırladığına, geleneksel işyerlerinin yerlerini, barlar ve otellere bıraktığına dikkat çektiği haberine son verirken şunları yazdı:
"Ama, -ve bu, demokratikleşme sürecindeki bir ülkenin paradoksudur-, saldırıya uğrayan galerilerden birindeki sergi, Türkiye'nin iki tabusu Atatürk ve İslam'a açıkça çatıyor. Yapıtları sergilenen sanatıçılardan Burak Akıtan da,'artık açık bir biçimde bundan bahsetmek mümkün' diyor. Eserlere, çok yıkıcı olsa da, dokunulmadı."