Barok Müzik Festivali Yıldız Sarayı'nda başladı

Leyla Pınar'ın sanat yönetmeni olduğu 18.İstanbul Barok Müzik Festivali önceki akşam Yıldız Saray Tiyatrosu "Hollanda-Osmanlı Barok Dönem Müzikleri ve Lale Şarkısı" konseriyle başladı.

cumhuriyet.com.tr

Yıldız Sarayı’nın müzikle örtüşen zarif tiyatro binasında gerçekleşen konserde konserde "İstanbul Barok" müzisyenleri; kontretenor Kaan Buldular, tanbur Reyhan İllez, barokflüt Nihan Atalay ve klavsen Leyla Pınar Hollandalı, İspanyol ve Osmanlı bestecilerin eserlerini seslendirdiler.

Festival 27 Nisan Cuma günü "Nakilbent Sarnıcı" Sultanahmet Nakkaş halı sarayı tarihi mekanında gerçekleşecek. "Avrupa, Hollanda ve Osmanlı Barok müziklerinde Aşk, Lale, Sultan, Halı, İlahi temaları" adlı konseriyle noktalanacak. Bu yıl “İstanbul Barok” müziyenlerine misafir sanatçı olarak kontretenor Kaan Buldular ve tanbur Reyhan İllez katılıyor.

Bu yıl “İstanbul Barok”un festival haftasında çağdaşları İspanyol, İtalyan, Osmanlı Barok bestecileriyle birlikte Türkiye’de pek duyulmamış Hollandalı barok bestecilere yer verildi.
 

Uluslararası “İstanbul Barok” Festivali
 
“İstanbul Barok” org ve klavsen sanatçısı Leyla Pınar’ın kar amaçsız kültür hizmeti düşüncesile 18 yıl önce kurduğu bir oluşumdur. “İstanbul Barok” dönem çalgıları, zengin işitsel Barok müzik koleksiyonu ve partisyonlarını geniş müzisyen, müziksever çevrelerle paylaşabilmek için geçen yıl dernekleşmiştir.

“İstanbul Barok” barok müzik kaynaklarında Türklerle ilgili ve Osmanlı barok müzikleri için başladığı araştırmaların devamı olarak geçtiğimiz Evliya Çelebi yılında “Evliya Çelebinin izleri üzerinden Barok Müzikler” konulu çalışmalarını Brükselde Bozar salonundaki konserle yorumlamışdır. “Osmanlı Barok Müziği” konulu son CD’lerinin ardından bu çalışmanın da CD’si tamamlanmak üzeredir. “İstanbul Barok”, Hollanda Türkiye ilişkilerinin 400. yılı anımsamaları projesi kapsamında yer almamışdır. Ama 18.Festival programlarında bu konuya ayrıntılı olarak yer vermiştir. Çünkü Flaman müzisyenlerin teknik konuda (seslerin uyum örgüsü gibi) ve tematik konuda (madrigal, opera vb.) müziğin temellerine önemli katkıları olmuştur. Amsterdam barok dönemde bir birleşik eyaletler cumhuriyetinin ticaret ve sanat merkeziydi.

Türkiye’den getirilen halılar ve özellkle Lale çiçeği moda olmuştur. Osmanlı barok saray bestelerinde, aşığına hayran“Beni perişan eden Lale Ruhlum” sözleriyle müziğe yansımıştır. ”İstanbul Barok” klavsenlerinden bir tanesi de Hollanda Jiscot yapımı olup grubun kayıtları sırasında kullanılmaktadır.