Babalar için bunları şikayet ettik!

Babalar Günü arefesinde alışveriş arayışında olan tüketicilerin bu özel günde, hizmet ve ürün alma telaşı da sürüyor. Şikayetlerin çözüme kavuşturulması, müşteri memnuniyetinin artırılması için çalışan Şikayet Var, Babalar Günü için özel bir çalışmaya imza atarak markaların ve tüketicilerin bu özel gün alışverişinde dikkat etmesi gerekenleri mercek altına aldı. Babalar Günü’nde geçtiğimiz yıl en çok hangi kategori şikayet edildi? Bu özel günde en çok şikayet edilen konular neler?

cumhuriyet.com.tr

Babalar Günü için markalar birbirinden farklı iletişim çalışması ve kampanyayla tüketicilerin karşısına çıkarken, tüketiciler de sorunsuz hizmet ya da ürün alma telaşında… Şikayetlerin çözüme kavuşturulması, müşteri memnuniyetinin artırılması için fırsatlar sunan Şikayet Var, Babalar Günü için özel bir çalışmaya imza atarak markaların ve tüketicilerin bu özel gün alışverişinde dikkat etmesi gerekenleri mercek altına aldı. Babalar Günü’nde geçtiğimiz yıl en çok hangi kategori şikayet edildi? Bu özel günde en çok şikayet edilen konular neler?

Şikayetlerin çözüme kavuşturulması, müşteri memnuniyetinin artırılması için fırsatlar sunan Şikayet Var, Babalar Günü için özel bir çalışmaya imza atarak markalara ve tüketicilere bu özel gün alışverişinde dikkat edilmesi gereken konularla ilgili uyarılarda bulunuyor. 2019 Babalar Günü verilerini inceleyen Şikayet Var, en çok hangi kategori ve sektörlerde tüketicilerin şikayette bulunduğunu derledi.

Şikayet Var ayrıca markaların hangi konularla ilgili şikayet edildiğini gözler önüne sererek, bu yıl da yaşanabilecek olası sorunların önüne geçilmesi için markalara “dikkatli olun” çağrısında bulundu.

2019 VERİLERİ

Şikayet Var’ın 2019 verilerine göre Babalar Günü’nde yüzde 18 ile en çok giyim markaları kategorisinde şikayet alındı. Bu kategoriyi yüzde 15 ile Kargo –Lojistik, yüzde 14 ile E-Ticaret kategorisi takip etti. Geçen yıl Çiçek Siteleri yüzde 12 ile en çok şikayet alan kategoriler arasında yer alırken, bunu Departman Mağazacılığı (yüzde 9), Saat Satış Mağazaları (yüzde 5), Bankacılık (yüzde 3), Ayakkabı Mağazacılığı (yüzde 3), Teknoloji Mağazaları (yüzde 2) ve Ayakkabı Markaları (yüzde 2) izledi. Verilere göre Marketler Zinciri kategorisi, Seri İlan ve Listeleme kategorisi, Spor Markaları ve Restoranlar Babalar Günü’nden en çok şikayet alan kategoriler arasında bulundu.

EN ÇOK ŞİKAYET ALAN KATEGORİ

Babalar Günü’nde alınan ürün ve hizmetlere bakıldığında diğer özel günlere kıyasla en çok alışveriş yapılan platformlar ve markalar da değişim gösteriyor. Şikayet Var üzerinden elde edilen verilere göre bu yıl Babalar Günü’nde şikayet artışı yaşanabilecek kategorilerse şöyle sıralanıyor: Giyim-Ayakkabı, Saat-Cüzdan-Kemer,  Oto Aksesuar, Spor Malzemeleri, E-Ticaret Siteleri, Çiçek Siteleri,  Kargo ve İletişim sektörü. 

SAHTE KAMPANYA EN ŞİKAYET EDİLEN KONU

Peki, Babalar Günü’nde tüketiciler en çok hangi sorunlarla karşılaşıyor? Şikayet Var verilerine göre tüketiciler markaların önce fiyatları yükseltip sonra normal seviyeye indirerek yapılan sahte kampanyalardan şikayetçi… Çoğu tüketici markaların resmi siteleriyle markalar adına açılan sahte siteleri ayırt edemiyor ve bu da markaların şikayet edilmesine neden oluyor. Tüketicilerin telefonlarına gönderilen yanıltıcı mesajlar böyle özel günlerde olumsuz karşılık bulabiliyor.

GEÇ TESLİMAT DA SORUN 

Kargolarda yaşanan sorunlar tüketicilerin Babalar Günü’nde de şikayet ettiği konular arasında yer alıyor. Şikayet Var verilerine göre; geç teslimat, iade ve değişim sorunları, kargoların kota sebebiyle iadede sorun çıkarmaları kargo sektörüyle ilgili tüketicilerin karşılaştığı sorunlar olarak öne çıkıyor.