Amerikalılar ayaklarını yorgana göre uzatacak

Her yıl sonunu yüksek ciro arzusuyla bekleyen ABD'li alışveriş şirketleri, bu yıl bir miktar üzülecek. Yapılan son araştırmaya göre, ABD'li tüketiciler, geçen yıla göre daha az para harcayacak.

cumhuriyet.com.tr

ABD'nin önde gelen araştırma şirketi NPD'nin, yaklaşık 2 milyon tüketici üzerinden gerçekleştirdiği, 9. ''Yıllık Tüketici Endeksi'' raporundan derlediği bilgilere göre, bir önceki yıla göre daha harcama yapacaklarını açıklayanların oranı, geçtiğimiz yıla göre azaldı.
Rapora göre harcama değerlendirmesi yüzde olarak şöyle:

2010 2009 Geçen yıla göre daha çok harcayacağını söyleyenler 9 11 Geçen yıl ile aynı harcayacağını söyleyenler 61 59 Geçen yıla göre daha az harcayacağını söyleyenler 30 30

Rapora göre tüketicilerin yüzde 44'ü ''mutlaka fiyat karşılaştırması yaparak'' alışverişini gerçekleştirecek. Yüzde 37'si ise reklamların ne dediğine bakarak, yüzde 33'ü ise ''dükkandan almadan önce fiyatına internetten bakarak'' alışverişe çıkacak.
NPD'nin raporuna göre tüketicilerin Noel ya da yılbaşı hediyesi olarak en çok almayı planladıkları ürün ve geçtiğimiz yıla göre yüzdelik değişimi şöyle: Sıralama Ürün 2010 2009 1 Giysi 42 49 2 Oyuncak 32 34 3 Film/DVD 24 29 4 Kitap 23 28 5 Elektronik (Ev elektroniği ürünleri) 16 24 6 Kişisel aksesuar (Çanta, Saat vs.) 16 22 7 Video Oyun Konsolu/Oyunları 15 20 8 Yiyecek ürünleri 15 18 9 Müzik 14 21 10 Kozmetik 13 19