Almanların tercihi Türkiye

Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Yönetim Kurulu Üyesi ve Öger Tur Genel Müdürü Wybeke Meier, 2010 yılında Akdeniz'de turizm sektöründe kazanan ülkenin Türkiye olacağını söyledi.

cumhuriyet.com.tr

Alman Seyahat Acenteleri Birliği (DRV) Yönetim Kurulu Üyesi ve Öger Tur Genel Müdürü Wybeke Meier, Almanya'dan yurt dışına çıkışlarda bir önceki yıla oranla yüzde 4'lük bir azalma olduğunu bildirdi. Geçen yıl 62 milyon Alman'ın tatile çıktığını, bunların büyük kısmının Almanya içinde tatilini geçirdiğini anlatan Meier, Almanlar'ın tatil için, kendi ülkelerini yeni yeni keşfettiklerini ve hiç olmazsa yılda bir kez Almanya içinde seyahate çıktıklarını kaydetti. Meier, ''Bütün seyahat acenteleri Almanya içinde sundukları tatil paketlerini artırdı'' dedi.

Turizm sektöründe bir hareketlenme görüldüğünü, önümüzdeki haziran ayı için gerçekleşen rezervasyon sayısının geçen yılın aynı dönemine göre yükseldiğine işaret eden Meier, şunları kaydetti: ''2009'da turizm sektöründe en karlı çıkan ülke Türkiye oldu. Geçen yıl sezon başındaki durgunluk, haziranda yerini hareketliliğe bıraktı. Antalya'nın yanı sıra Ege bölgesinde de ciddi hareketlilik vardı. İstanbul satışlarımız da planladığımız şekilde gerçekleşti. Halen 2010 yılı rezervasyonlarında geçen yıla göre yüzde 10 artış var. Bu da ciddi bir potansiyel oluşturuyor. Bu verilere rağmen 2010 yılı için ciddi bir öngörü yapmak mümkün değil. Tatilciler rezervasyon süresini 4-6 haftaya indirdi. Bu nedenle değerlendirmemizi ona göre yapmamız gerekiyor. Uçuş kapasitemizi geçtiğimiz yıla göre artırdık. 2010'un Akdeniz'de kazanan ülkesi Türkiye olacak. Biz planlarımızı ona göre yaptık.''

Öger Tur'un iş kapasitesinin önemli bölümünü Antalya'nın oluşturduğunu, ancak kültür turları, Anadolu turlarına da önem verdiklerini vurgulayan Meier, ''Öger Tur olarak Adana havaalanına sefer düzenleyerek, turizmi bu bölgeye yaymaya çalışıyoruz. Türkiye'yi doğusundan batısına her yönüyle sunan tek acenteyiz. Haftada 400 uçuşumuz var. Türkiye'de 360 otelle çalışıyoruz. Bizim ana işimiz Antalya olsa da Türkiye'yi bütün değerleri ve bütün yerleri ile sunacağız'' diye konuştu.

Türkiye için özel kampanya

Wybeke Meier, bu yıl tatilcilere yönelik özel bir kampanya yapacaklarını vurgulayarak, Öger Tur olarak Türkiye'yi, insanlarıyla tanıtan bir kampanyayı ön plana çıkartacaklarını bildirdi.
Meier, sözlerine şöyle devam etti: ''Türkiye'de çok iyi otel ve sahiller olmasının yanı sıra, otele gelen turistin insanlarla tanışma, onlarla bir araya gelme arzusu da olacak. Biz turistleri otellerin dışındaki dünya ile tanıştırmak istiyoruz. Almanların en çok istediği yürüyüştür. Biz de yürüyüş için programlar geliştirdik. İspanya'ya yürüyüş için gidenleri Türkiye'ye çekmeyi düşünüyoruz. Bu nedenle yürüyüş eksperleri yetiştirdik. Eksperlerimiz, tatil yöresindeki doğayı, yürüyüş parkurlarını dereden tepeye iyi biliyorlar.''

Yeni kampanyada, insan motiflerini ön plana çıkararak, Türkiye'yi tanıtacaklarına değinen Meier, Öger Tur'un kuruluşunun 41'inci yılında, Türkiye'nin bütün değerlerini tatilciye, en verimli şekilde sunmayı amaçladığını vurguladı. Meier, ''Müşterilerimize sunduğumuz kataloglarda, Türkiye'de nerede, kimle nasıl gezilir, ne yenir, nasıl yaşanır gibi konular da yer alıyor. Turist Türkiye'ye kendi başına bile gelse dahi, bu katalogla rahatlıkla gezebilecek bilgilere sahip olacak'' dedi.

Türkiye'deki konaklama tesislerinin, çocuklu aileler için özel olarak düzenlendiğine de işaret eden Meier, sözlerini şöyle tamamladı: ''Alman aileler Türkiye'yi çok seviyor. Onlar için Türkiye'de aranan her şey var. Türkiye bu konuda rakipsiz yolunda ilerliyor. Türkiye, her kesime hitap edebilen bir tatil ülkesi. Bu özelliği her yerde bulamıyoruz. Tatile çıkan ailede baba yürüyüşe çıkmak isterken, çocuk eğlence, anne yüzmeyi tercih edebilir. Bunların hepsini bir arada Türkiye'de bulabiliyoruz.''