5 öğretmenden biri ya sözleşmeli ya da ücretli

Eğitim İş Sendikası Genel Başkanı Yüksel Adıbelli, Türkiye'de beş öğretmenden birinin ya sözleşmeli ya da ücretli olarak görev yaptığını söyledi.

cumhuriyet.com.tr

Eğitim İş Sendikası Genel Başkanı Yüksel Adıbelli, yapılan bir araştırmaya göre, 47 ilde, 52 bin 987 sözleşmeli ve ücretli öğretmenin görev yaptığını açıkladı.

Adıbelli, Türkiye genelinde 700 bin civarında öğretmen kadrosunun bulunduğuna, 140 bin civarında öğretmen açığının olduğuna dikkat çekerek, "Milli Eğitim Bakanlığı, bu kadrolara sözleşmeli ve ücretli öğretmenler atayarak açığı doldurmaya çalışıyor. Bu rakamlara göre Türkiye'de beş öğretmenden biri ya sözleşmeli ya da ücretli olarak çalışıyor" dedi.


Doğu ve Güneydoğu'da sözleşmeli-ücretli öğretmen, kadroludan daha çok

Araştırmaya göre, toplam 44 ilde sadece 15 bin 430 hizmetli kadrolu olarak görev yaparken, yine bu illerde sözleşmeli hizmetli kadrosunda (4-C) 2 bin 446 personel bulunuyor.

Araştırma, Doğu ve Güneydoğu Anadolu'da sözleşmeli ve ücretli öğretmen sayısının daha da yükseldiğini ortaya koyuyor. Buna göre, Şırnak'ta görev yapan öğretmenlerin yüzde 52'sinin ücretli-sözleşmeli, yüzde 48' inin ise kadrolu olduğu dikkat çekti. Diyarbakır'da görev yapan öğretmenlerin de yüzde 31'inin ücretli-sözleşmeli öğretmenlerden oluştuğu görüldü.

Araştırmada, Milli Eğitim eski Bakanı Hüseyin Çelik'in memleketi Van'da da durumun değişmediği dikkat çekerken, Van'da görev yapan öğretmenlerin yüzde 41'inin de ücretli-sözleşmeli öğretmenlerden oluştuğu görüldü. Araştırmada ayrıca, ücretli-sözleşmeli öğretmenlerin oranının Kars'ta yüzde 70, Iğdır'da yüzde 80, Bilecik'te yüzde 27, Aydın'da ise yüzde 10 oranlarında seyrettiği tespit edildi.


Eğitim stratejik planına atıf

Eğitim-İş Genel Başkanı Yüksel Adıbelli, "Milli Eğitim Bakanlığı, kadrolu öğretmen almak yerine ücretli ve sözleşmeli öğretmenlerle kadroları doldurmayı sürdürürse, gelecek on yıl içinde iki öğretmenden biri ücretli-sözleşmeli öğretmen olacak. 15 yılda ise neredeyse kadrolu öğretmen kalmayacak. Milli Eğitim Bakanlığı'nın Stratejik Planı acaba bu durumu da kapsıyor mu?" değerlendirmesinde bulundu.