200 bin çocuğa özgüven desteği
14’üncü GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezi Diyarbakır’da açılacak, merkezlerdeki çocukların yüzde 55’ini kızlar oluşturuyor.
Şehriban KıraçPepsiCo’nun markası Cheetos ile GAP Bölge Kalkınma İdaresi Başkanlığı’nın girişimiyle 15 yıl önce, Güneydoğu Anadolu’da kurulmaya başlanan GAP-Cheetos Çocuk Gelişim Merkezleri (ÇGM) bugüne kadar 200 bini aşkın çocuğun hayatında fark yarattı. PepsiCo’nun bugüne kadar 4 milyon TL bütçe ayırdığı ÇGM’lerin 14’üncüsü 2018’de Diyarbakır’da açılacak.
Batman, Adıyaman (Merkez, Gölbaşı), Diyarbakır, Şırnak, Siirt, Şanlıurfa (Suruç, Hilvan), Gaziantep, Kilis, Mardin (Nusaybin, Kızıltepe, Ömerli) olmak üzere 9 ilde kurulan 13 gelişim merkezi ile çocukların derslerine destek olunuyor; iletişim becerileri artırılıyor ve sosyalleşmeleri destekleniyor.
4-14 yaş arası bütün çocukların yararlandığı ÇGM’lerde kayıtlı çocukların yüzde 55’i kızlardan oluşuyor. Merkezlerde tiyatro kurslarından resim derslerine, gitar kurslarından bilgisayar ve okul derslerine destek eğitimlerinden, İngilizce derslerine kadar geniş yelpazede eğitimler veriliyor. 15 yıl önce ÇGM’lere başlayan birçok genç ise üniversiteyi kazanarak ÇGM’lerde öğretmen oldu. Birçok genç ise PepsiCo’da staj yapma imkânı elde etti.
4 milyon TL bütçe
PepsiCo Kıdemli Pazarlama Direktörü Evrim Şen, projeye 4 milyon TL bütçe ayırdıklarını 100 bine yakın çocuğa ve ailesine ulaştıklarını ancak kayıt yaptırmadan gelenlerle bu sayının 200 bine yaklaştığını ifade etti.
GAP İdaresi Başkanlığı Sosyal Projeler Koordinatörü Ali Çiçin de, “Dezavantajlı grupların gözetilmesi önceliklerimiz arasında. Her yıl yeni bir merkez açma planımız var” dedi.