'Öğretmen' yazamayan Başbakan Yıldırım'ın tepkisi BTK'yi harekete geçirdi
Başbakan Yıldırım'ın gençlere dil eleştirisi üzerine harekete geçen BTK sosyal medya üzerinden kampanya başlattı.
cumhuriyet.com.tr
BİLGİ Teknolojileri ve İletişim Kurumu'nca (BTK), Türkçe'nin doğru kullanımı için sosyal medyada kampanya başlatıldı.
Başbakan Binali Yıldırım "Türkçe Yaz Okulu" kapanış programında yaptığı konuşmada "Ne yazık ki sosyal medya dili, gençlerimiz arasında geçerli bir yazı, iletişim diline dönüşüyor. Anlamsız kısaltmalar, aralarına serpiştirilen yabancı kelimeler, bozuk cümleler giderek sıradan hale geliyor" ifadelerini kullanmıştı.
Başbakan Yıldırım'ın tepkisi üzerine harekete geçen Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) sosyal medya üzerinden kampanya başlattı.
Kampanya kapsamında çeşitli afişler ve caps'ler hazırlandı. Afişlerde, "Aeo değil, Allah'a emanet ol", "Kib değil, Kendine iyi bak", "As değil, Aleyküm selam", "Tşk değil, Teşekkür ederim" ifadelerine yer verildi.
Kampanya ile gençlerin Türkçe'yi doğru ve güzel kullanması teşvik edilmeye çalışılıyor.
Başbakan Yıldırım'ın gençlere dil eleştirisi akıllara bu görüntüleri getirdi
<video:757854>
Twitter'da '#SosyalMedyayaSelamOlsun' etiketiyle başlatılan kampanya için hazırlanan görsellerde; 'npysn', 'tm', 'nbr', 'aeo', 'kib' gibi kısaltılan kelime ve cümlelerin üstü çizilerek, asıl kullanımları yazıldı.
BTK, kampanya kapsamında Twitter üzerinden, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Dilimizin zenginliklerinin tamamını kucaklayan bir anlayışla Türkçe'mize sahip çıkacağız açıklamasıyla Başbakan Binali Yıldırım'ın Anlamsız kısaltmalar, aralara serpiştirilen yabancı kelimeler, bozuk cümleler giderek, sıradan hale geliyor sözlerini de hatırlattı.
Kampanya tanıtımı için 'BTK olarak sosyal medya dilini değil; Türkçenin doğru kullanılmasını destekliyoruz' denilerek, Türkçe'nin yanlış kullanımını engellemek amacıyla çeşitli görseller hazırlandı. Afişlerde kısaltılan 'npysn', 'tm', 'nbr', 'aeo', 'kib' gibi kullanımların üstü çizilerek, 'Ne yapıyorsun', 'Tamam', 'Ne haber', 'Allah'a emanet ol' ve 'Kendine iyi bak' yazıldı. Kampanya görsellerinde genellikle ellerinde akıllı telefon ve tablet bulunan gençlere yer verildi.