Erkekler, online alışverişte kadınları solladı

Erkekler, online alışverişte kadınları solladı

cumhuriyet.com.tr

Alışveriş, genelde erkekler tarafından katlanılmak zorunda kalınan bir kadın hobisi olarak görülse de online alışverişte gerçeklerin öyle olmadığı ortaya çıktı. 400’ü aşkın sanal mağazayı tek çatı altında toplayan, Avantajix.com’un 2016 yılının 9 aylık verilerine göre, erkekler kadınların iki katına yakın süreyi, alışveriş için bilgisayar başında geçiriyor.

Kadınlar sanal mağazalarda tur için 12.00 -13.00 saatleri arasındaki öğle tatillerini, erkekler ise gece 23.00 ila 01.00 saatleri arasını tercih ediyor. Kadınlar ayda ortalama bir saat 54 dakikalarını, erkekler ise üç saat 32 dakikalarını online alışverişe ayırıyor.

Kadınlar, online alışverişe erkeklerden daha az zaman ayırsa da, ince eleme sık dokuma alışkanlıklarından dolayı, satın almaya karar verdiği bir ürünü sepete atıp, ödemesini yapmasına kadar geçen süre 14 dakikayı buluyor. Erkekler ise sanal alışverişi 9 dakikada tamamlayabiliyor.

Kadınlar online alışverişi en çok perşembe, erkekler ise pazartesi günü tercih ediyor. Hem kadınlar hem de erkekler cumartesi günlerini e-ticarete ayırmaktan hoşlanmıyor. E-ticaret sitelerinden en çok kıyafet satın alan kadınlar, daha sonra sırasıyla teknoloji ürünleri, takı, kozmetik ürünler, ayakkabı ve çanta için para harcıyor. Kadınların alışveriş sepetlerinin ortalama değeri 50-60 TL aralığında bulunuyor. Sanal mağazalarda ağırlıklı olarak teknoloji ürünleri, giyim ve saate para harcayan erkeklerin sepet değeri de 70-80 TL’yi buluyor.