Dünyanın en uzun demiryolu tüneli açıldı... İşte büyülen şölen

İsviçre Alp Dağları'nın altından geçerek Avrupa'da İtalya, İsviçre, Avusturya ve Almanya'yı birbirine bağlayan, dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli hizmete girdi

cumhuriyet.com.tr

İsviçre Alp Dağları'nın altından geçerek Avrupa'da İtalya, İsviçre, Avusturya ve Almanya'yı birbirine bağlayan, dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli hizmete girdi

İsviçre Alp Dağları'nın altından geçen ve Avrupa'nın kuzeyi ve güneyi arasındaki mesafeyi kısaltan, 57 kilometre uzunluğa ve 2 bin 300 metre derinliğe sahip dünyanın en uzun ve en derin demiryolu tüneli Gotthard Base açıldı.

100 bin kişinin beklendiği açılış törenine 300 de medya mensubu akredite oldu.

Uri Kantonu yakınlarında tünelin kuzey girişi Rynacht'ta başlayan açılış törenine İsviçre Konfederasyon Başkanı Johann Schneider-Ammann ve çok sayıda bakan katıldı.

Ticino kantonu yakınlarında da tünelin güney çıkışında yapılacak törende ise Schneider-Ammann'a Almanya Başbakanı Angela Merkel, Cumhurbaşkanı François Hollande ve İtalya Başbakanı Matteo Renzi eşlik etti.

Yapımına 1999 yılında başlanan ve Türkiye'den Rönesans İnşaat'ın da aralarında olduğu konsorsiyum tarafından inşası tamamlanan tünel için 10 milyar Euro harcandı.

Törene göz alıcı gösteriler damga vurdu.

Görsel şölen izleyicileri adeta mest etti.

17 yıl süren inşaat çalışmalarında 2 bin 500'den fazla işçi görev aldı.

2020 yılında tamamlanması beklenen projenin tamamının maliyetinin ise 20,8 milyar Euro'yu bulması tahmin ediliyor.

Tünelin yapımı sırasında ise yer altından 28,2 milyon ton kaya çıkarıldı.

Rönesans Grup şirketlerinden Heitkamp Swiss'in Üst Yöneticisi Johannes Dotter, 57 kilometre uzunluğunda iki paralel tek hatlı tüpten oluşan tünelin, çapraz geçitler, erişim tünelleri ve şaftlarla beraber toplam uzunluğunun 152 kilometreyi aştığını anlattı.

Tünelin günlük 65 yolcu ve 240 yük treni kapasitesi bulunduğunu söyleyen Dotter, geçen ekim ayından bu yana dünya çevresini 2 kez dolaşacak kadar test sürüşü yapıldığını sözlerine ekledi.

Avrupa'nın güneyi ve kuzeyi arasındaki mesafeyi kısaltan tünelle, İsviçre'nin Zürih kentinden İtalya'nın Milano kentine gidiş bir saat azalarak 2 saat 40 dakikaya düşecek.

Gotthard Base tüneli Japonya’daki 54 kilometrelik Seikan Tüneli'ni geçerek "dünyanın en uzun demiryolu tüneli" unvanını elde etti.

İşte açılış törenlerinden kareler...