Bakan Yıldırım paniği

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu’nda ’ışık göründü’ töreninde iş makinesini kullanarak tünelin son bölümünü açtı. Bakan Yıldırım inerken bacağının kola çarpmasıyla iş makinesinin aniden hareketlenmesi paniğe neden oldu. Bakan Yıldırım, müdahale eden görevli operatörünün durdurduğu iş makinesinden indi.

cumhuriyet.com.tr

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze- Orhangazi-İzmir Otoyolu’nda ’ışık göründü’ töreninde iş makinesini kullanarak tünelin son bölümünü açtı. Bakan Yıldırım inerken bacağının kola çarpmasıyla iş makinesinin aniden hareketlenmesi paniğe neden oldu. Bakan Yıldırım, müdahale eden görevli operatörünün durdurduğu iş makinesinden indi.

Merak etmeyin bu bölgede emeği geçen herkesin hakkı gözetilecek. Buraya en yakışan isim neyse o verilecek."

Merkez Osmangazi İlçesi Selçukgazi Mahallesi’ndeki 1250 metrelik tünelin ’ışık göründü’ törenine katılan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, baret ve iş kıyafeti giyerek tünelde çalışan iş makinesinin üzerine çıktı

İş makinesi operatörünü de yanına alan Yıldırım, tünelin bitiş kısmını kendisi açmak istedi. Bakan Yıldırım, tüneli açarken iş makinesinin kolu defalarca tünelin tavanına çarptı. Yaklaşık 20 dakika boyunca iş makinesinin üzerinde kalan Yıldırım, tüneldeki ilk ışığın görünmesinin ardından iş makinesinden inmek istedi.

Ancak Yıldırım’ın bacağı iş makinesini kontrol eden kumanda koluna çarptı ve iş makinesi aniden sola doğru döndü. Bu esnada inmekte olan Bakan Yıldırım ile iş makinesinin yanında bulunan protokol üyeleri, basın mensupları ve vatandaşlar kısa süreli panik yaşadı.

Bakan Yıldırım’ın yardımına iş makinesi operatörü yetişti. Operatör, kumanda kollarını devre dışı bıraktıktan sonra Bakan Yıldırım iş makinesinden indi.

Gebze- Orhangazi- İzmir Otoyolu Selçukgazi Tüneli’nin açılışında konuşan Yıldırım, projeyle ilgili bilgi verdi. Yıldırım şöyle dedi.

"Bir tünelin iki tarafından çalışma yapılıyordu. Bu tünelin açılışını yaptık ve ışığı gördük. Işık aydınlıktır, gelecektir. Aslında Gemlik ile Bursa arasındaki kısım, orijinal projede tünelsiz geçişti. Ancak biz buradaki doğayı bozmak istemedik ve tünel yapılmasına karar verdik. İyi ki de böyle yaptık. Çünkü buradaki arazi yapısı çok gevşek."

Şimdi ’Bu tünellerin adı ne olacak’ diye bir tartışma çıktığını kaydeden Bakan Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Tünel yapılıyor, otoyol yapılıyor, Bursa İstanbul ile buluşuyor, kimse buna bakmıyor. Tünelin adı ’Dürdane’ mi olsun, ’Selçukgazi’ mi olsun, yoksa ’Osmangazi’ mi olsun diye bir tartışma var. Bu tartışma güzel bir tartışma. Ama bu tartışmanın ayarını fazla kaçırmamak lazım. Asıl işe bakmak lazım."