Robot, Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda göreve başladı
İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nda yolculara yardım etmesi, danışmanlık hizmeti vermesi için gidiş terminalinde 'Aerobot' adı verilen robot hizmete başladı.
Sabiha Gökçen Havalimanı’nda yolculara yardım
etmesi ve yol göstermesi için kurulan, test aşamasındaki danışma robotu göreve
başladı. Sabiha Gökçen Havalimanı gidiş terminaline konulan ve “Aerobot” adı
verilen robot ilk aşamada İngilizce ve Türkçe olarak yolculara destek verecek.
Yolculara danışma hizmeti vererek, onların sorularını yanıtlayan robot, aynı
zamanda yolcuların bilet bilgilerini okuyup, uçuş detaylarını da canlı olarak
ekranına yansıtıyor. İstanbul Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı’nın
terminalinin 10’uncu yıl dönümünde gidiş terminaline kurulan robot ile
karşılaşan yolcular robotlardan uçuşları hakkında bilgi aldılar. Robot ile
hatıra fotoğrafı çektiren yolcular uygulamadan memnun olduklarını
belirttiler. Öte yandan Sabiha Gökçen terminalinin hizmete girişinin 10’uncu
yılı nedeniyle konser veren bando ekibi eşliğinde bugün göreve başlayan robot
dans ederek yolculara keyifli anlar yaşattı.
AEROBOT ROBOT 5 DİL
BİLİYOR
Robot hakkında açıklamalarda bulunan Sabiha Gökçen Havalimanı
terminal işletmecisi İSG'nin Bilgi İşlem Direktörü İsmihan Baysal
Anderson, ”Aerobot, yolcularımıza yardımcı olmak için aramıza katıldı. Kendisine
öğretirken biz de öğreniyoruz. Onunla birlikte çalışmayı öğreniyoruz. Ne gibi
konularda yolcularımıza yardım olacak; yolcumuz uçuş kartını okutursa uçuşu ile
ilgili zaman ve kapı gibi bilgileri sağlayabiliyor, gecikme varsa onu
gösterebiliyor, tüm uçuş bilgilerini listeleyebiliyor. Farklı dillerde
yolcularımız ile konuşma imkânına sahip. Ulaşmak istedikleri noktalara yön
tarifi veriyor. Şuana kadar yaptığımız geliştirmeler bunlar. İleri ki aşamalarda
yolcularımıza daha fazla yardımcı olmak istiyoruz. Bunlardan bir tanesi belirli
noktalarda restorantlarda ne gibi kampanyalar var. Bunları yolcularımıza iletmek
istiyoruz. İhtiyaçları varsa hızlı geçiş ve lounge hizmetlerini buradan satın
alabilmelerini hedefliyoruz. Aerobot havalimanımızın farklı noktalarında kendisi
ile karşılaşabilirsiniz. Bizimle birlikte 16 saat çalışıyor. 5 farklı dili
konuşabiliyor. Yolcularımızdan alacağımız geri dönüşler doğrultusunda ve yeni
yapacağımız geliştirmelerin başarılı olması durumunda sayılarını artırmayı
planlıyoruz” dedi.
En Çok Okunan Haberler
- Büyükşehirlerde başa baş seçim
- 'Mahremimizi ortaya saçıyor'
- Belediye çalışanlarına miting ‘yoklaması’
- 'Tutulma öncesi yiyecek, su, yakıt stoklayın!'
- '30 yıl sonra aynı yanlışın tekrarlanmaması için...'
- Erdoğan'dan 'emekli maaşı' açıklaması
- Özgür Özel'den 'anket' açıklaması!
- Bakliyat ve kuruyemiş devi iflas etti
- Ali Koç'tan Ankara hamlesi!
- Murat Kurum'dan şaşırtan vaat!