Erdoğan'a yanıtı TCDD arşivleri veriyor
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın demirağları sahiplenmesine ilişkin yaptığı açıklamanın ardından Cumhuriyet döneminde yapılan demir yolları uzunluğu ile AKP iktidarı döneminde yapılanlar karşılaştırıldığında, açıklamaların gerçeği yansıtmadığı anlaşıldı.
Erdoğan, Kadıköy-Kartal metro hattının açılışında yaptığı konuşmada 10. Yıl Marşı’nı anımsatarak, “Neyi ördün? Hiçbir şey örmüş falan değilsin. Ortada duranlar belliydi. Demirağlarla Türkiye’yi şimdi biz örüyoruz” demişti. Cumhuriyetin ilk 10 yılında hiçbir şeyin yapılmadığı sonucunun ortaya çıktığı açıklamanın ardından TCDD verilerine göre Cumhuriyetin ilk 17 yılı ve AKP iktidarı döneminde yapılan demir yolları karşılaştırıldı. Sayısal sonuçlar Başbakan’ın demirağları sahiplenmesini yalanladı.
TCDD verilerine göre Osmanlı devleti 4 bin 559 kilometre ray döşedi. Bu rakama Cumhuriyetin ilanından sonraki 17 yılda 4 bin 078 kilometre demiryolu daha eklendi. AKP iktidarının 10 yıl boyunca döşediği raylar ise 1085 kilometre uzunluğunda olduğu belirlendi. Hızlı tren hattının ise 888 kilometre olduğu ortaya çıktı. İşte TCDD verilerine göre Atatürk döneminde yapılan demiryollarının bir kısmı:
• Devlet Demir Yolları 1924’te faaliyete geçirildi.
• Eskişehir Cer Atölyeleri’nde demiryolu malzemesi üretecek birimler 1925’te hizmete girdi.
• Ankara-Kayseri, Samsun-Havza-Amasya demiryolları 1927’de yapıldı.
• Anadolu Demiryolları Şirketi ile Haydarpaşa-Eskişehir-Konya ve Yenice-Mersin demiryolları yabancılardan 1928’te satın alındı. Amasya-Zile-Kütahya-Tavşanlı demiryolları açıldı.
• Mersin-Adana, Anadolu-Bağdat, Mersin Tarsus demiryolları, Haydarpaşa Limanı yabancılardan 1929’da alındı. Kütahya-Emirler, Fevzipaşa-Gölbaşı demiryolları açıldı. Fatih-Edirnekapı tramvay hattı hizmete girdi.
• Ankara-Sivas ve Kayseri-Şarkışla demiryolu 1930’da açıldı. Bursa-Mudanya demiryolu yabıncılardan satın alındı.
• Gölbaşı-Malatya, Samsun-Sivas demiryolları 1931’de açıldı.
• Kütahya-Balıkesir, Ulukışla-Niğde demiryolu 1932’de açıldı.
• Samsun-Çarşamba, Bandırma-Menemen-Manisa demiryolu yabancılardan 1933’te satın alındı. Adana-Fevzipaşa, Ulukışla-Kayseri demiryolu açıldı.
• Basmane (İzmir)-Afyon demiryolu yabancılardan 1934’te satın alındı. Demiryolu Elazığ’a kadar ulaştı.
• Aydın Demiryolları yabancılardan 1935’te satın alındı. Fevzipaşa-Ergani-Diyarbakır, Afyon-Isparta demiryolları işletmeye açıldı.
En Çok Okunan Haberler
- Erdoğan belayı satın aldı
- Protesto eden yurttaşlara polis müdahalesi!
- AKOM, İstanbul için 'saat' verdi: Çok kuvvetli geliyor!
- 5 yılda Türkiye'nin en büyüğü oldu: Nusret'e de satıyor
- ‘Kar leoparı’ neden cezaevinde
- Ünlü kebapçının kardeşi 20. kattan aşağı düştü!
- Kayyum belediyeyi kapattı!
- Trabzonspor'da ayrılık!
- Elazığspor'dan maça çıkmama kararı!
- Ali Koç'tan çok sert Kayserispor açıklaması!